24 lip 2013

Zbuntowana pszczółka

Mała zbuntowana pszczółka

tak zakomunikowała

zbierać nektar?- to nie dla mnie

ze wstrętem się otrzepała

 

niech moje siostry pracują

ja wyruszam do Konina

jutro z samego rana

kurs tańca tam rozpoczynam

 

 

 do pracy się nie nadaję

ja powinnam być królową

bawić się śpiewać tańczyć

nosić suknię odlotową 

 

a że do Konina daleko

szybko w górę się wzbiła

lecz w którą lecieć stronę?

chwilę się zastanowiła

 

pokręciła się dookoła

w prawo się skierowała

choć nie jest całkiem pewna

czy dobry kierunek obrała

 

zmęczona długim lotem

przysiadła na płatku róży

spijając słodziutki nektar

spostrzegła że się chmurzy

 

w pobliżu stoi domek

z czerwonych cegiełek

tam się szybko ukryje

by nie zamoczyć skrzydełek

 

gdy tylko padać przestanie

w dalszą drogę wyruszy

przecież na pierwszą lekcję

do Konina zdążyć musi

 

w domku  cisza i spokój

nasze maleństwo zasnęło

gdy tylko się obudziło

w dalszą drogę pofrunęło

 

leci już bardzo długo

powinna być w Koninie

tymczasem gdzie się znalazła?

nie zgadniecie?- w Cieszynie!

 

 

6 komentarzy:

  1. I tylko patrzeć jak pszczółka
    w Cieszynie zaraz zawróci.
    Jest teraz już przestraszona,
    do swego domu powróci.
    Miłego dnia życzę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Również miłego dnia życzę
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień już mija.
    Ciekawe czy ta pszczółka powróciła już do ula,
    bo noc się zbliża...
    Miłego wieczoru i spokojnej nocki życzę.
    Ula

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam nadzieję, że dotarła, bo w zasadzie to pszczółki mają dobra orientację w terenie. Przygotowuje się spokojnie do snu.
    Spokojnego wieczoru i ciekawych snów życzę.
    Ania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moja siostra zwariowała na punkcie twojego bloga. kazała pospisywać te wierszyki i czytać sobie przed snem. :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo się cieszę i serdecznie zapraszam. Myślę, że nie zawiodę. Stale będę dodawała coś nowego. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń