17 lip 2013

Cyganeczka powróży chłopakom w mundurach

   „ Cyganeczka „
Kochane chłopaki w mundurze

chodźcie tu do mnie , to wam powróżę.

Ej chłopaki, chłopaki malowane

powiem jakie szczęście wam pisane.


 

Podaj mi swą rękę kapitanie

powiem kiedy majorem zostaniesz.

Podaj rękę miły poruczniku,

zdradzę kiedy zasiądziesz wśród pułkowników.

 

I ty sierżancie, kapralu rękę daj,

chodź do mnie prędziutko, nie zwlekaj.

Dowiesz się mój drogi policjancie

co cię czeka na fajerancie.

 

Cyganeczko! Nie chcę znać przyszłości.

Lepiej żyć w nieświadomości.

Daj sobie spokój z wróżbami.

Chodź potańczyć z policjantami.

 

 

12 komentarzy:

  1. Generalnie nie mam nic do mundurowych, ALE z policjantami nie chciałabym tańczyć....Ale Cyganeczka, że ho, ho!

    OdpowiedzUsuń
  2. To jest taki wierszyk napisany w 1987r. z okazji "Dnia Milicjanta ". Dzień ten był obchodzony 7 października. Moja siostra- nauczycielka- organizowała akademię z tej okazji, a,że brakowało jej wierszy poprosiła mnie o pomoc.
    Napisałam jej wtedy kilka. "Cyganeczka" to własnie jeden z nich.
    A cyganeczka to moja wnusia. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna Twoja "Cyganeczka", niechaj rośnie babci na pociechę.
    A wiersz jak na tamte czasy "przedni" ( zdążyłam już powyżej przeczytać).
    Pozdrawiam serdecznie.
    Ula

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję za komentarz i zapraszam ponownie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Takich cyganeczek mam więcej. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Wnusia jest prześliczna. Gratuluję i pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Mnie też się bardzo podoba.Ale policję obchodzę z daleka...

    OdpowiedzUsuń
  8. To Cyganeczka-Wnusia jest urocza. Również bym tańcować z policjantami nie chciała, no chyba, że z jednym, ale to po służbie, gdyby był moim mężem. A póki co to policji się boję, szczególnie po tym, jak mi i elce, którą kierowałam sprawdzali prędkość na "suszarce". A wiersz, jak zwykle, bardzo mi się spodobał i myślami wróciłam do jednej Cyganki, którą poznałam kilka lat temu. Zapraszam do siebie na nowy post :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Na pewno zajrzę. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oj, troszeczkę zazdroszczę Tobie tych pięknych "Cyganeczek", bo ja mam tylko dwóch pięknych "Cyganków".
    Pozdrowienia ślę i baw się dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja mam sześć "Cyganeczek" i dwóch " Cyganków". Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń