21 lip 2013

Malutka żyrafa z sawanny

   „ Malutka żyrafa „
Wśród wysokich traw sawanny

malutka mieszka żyrafa

chciałaby ona poznać

nieznane zakątki świata.

 


 

Któregoś letniego ranka

otworzyła oczy, wstała,

podrapała się w główkę

i tak rodzicom powiedziała:

 

- Kochani ,drodzy rodzice

do podróży się szykuję,

wyruszę w  długą drogę

kiedy tylko się spakuję.

 

Nóżki same mnie poniosą

bom jest zwinna , młoda.

Oj! marzy mi się ,oj! marzy

wspaniała, wielka przygoda.

 

Zaskoczeni rodzice

swe ręce załamują

-Oh! uważaj maleństwo,

na drogach zbójcy grasują.

 

- Nie zaskoczą mnie rabusie,

mam zgrabną, długą szyję,

pierwsza pewnie ich zobaczę,

wśród zarośli się ukryję.

 

Słonia z długą  trąbą

spotkać w drodze bym chciała,

wędrując z nim razem

niczego bym się nie bała.

 


 

 Kiedy tak przy mym boku

olbrzymi słoń będzie kroczył,

nie dopadną mnie tygrysy,  

nawet lew mi nie podskoczy.

 

Najdalsze zakątki świata

przepiękne, tajemnicze

z wielką ochotą zwiedzę,

prowadząc życie koczownicze.

 

 

3 komentarze:

  1. Mam nadzieję, że mała żyrafa spełni swe marzenie,
    pozna ciekawych przyjaciół i będzie miała wiele ciekawych przygód.
    Na dziś wiele słońca życzę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czasami wystarczy jeden maleńki ruch, by nasze marzenia się spełniły. Do odważnych świat należy! Bądźmy otwarte na nowe wyzwania jak ta malutka żyrafa, czego życzę i Tobie i sobie.
    Radosnego dnia. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z przyjaciółmi to można wędrować! Na pewno wiele przygód czeka! Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń