2 wrz 2014

Coraz więcej symptomów jesieni

 310jesienne 7

Liście już barwę zmieniły

poranki witają rosą

już nikt nie ma odwagi

by po trawie stąpać boso

 

nocny chłód we znaki się daje

czują go nawet ślimaki

kurczą się w swych skorupkach

by zasnąć sobie na czas jakiś

 



 

 odleciały już bociany

zakończono zbiory zbóż

owoce pięknie dojrzały

ziemniaki trzeba kopać już

 



 

niebo straciło swój kolor

słonko droczy się z nami

to za chmurami się chowa

to grzeje promieniami

 

wiatr rozwiewa nasze włosy

krople deszczu dzwonią o szyby

zapaleni grzybiarze

zbierają dorodne grzyby

 

oczar czaruje swą barwą

mienią się czerwienią bluszcze

jarzębina owoc wydała

zasypiają małe chrząszcze

 

dzień coraz krótszy się staje

noc posiada magii czar

 jesień zbliża się szybko

niosąc paletę różnych barw

  

 

  *oczar-krzew

 

20 komentarzy:

  1. Licze na zlota polska jesien. Wlasnie w jesienie wydarzylo sie wiele ciekawych rzeczy- milosnych w moim zyciu. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. I to się stało z dnia na dzień, ale dziś ma być piękna pogoda i dane nam jeszcze parę dni słonecznych. Pozdrawiam Cię Antoneto :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Twój wiersz o jesieni jest bardzo ciepły. A wczoraj zapowiadali 23 stopnie! I planowałam utrwalenie opalenizny, a tu nic, tylko chmury...i wiatr!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam nadzieję na piękną, barwną jesień :)

    OdpowiedzUsuń
  5. SzU mnie dzisiaj za oknem jesień, ale mam jeszcze nadzieję na słoneczko tego roku :)

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie też dzisiaj jesiennie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. To jest niemożiwe,że za oknem już jesień :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękny opis jesieni. Cóż, musimy się z tym pogodzić.

    Pozdrawiam ciepło i jesiennie.

    OdpowiedzUsuń
  9. A jednak, jesienny mamy czas :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Jesień też bywa piękna. Ale dziś od rana wieje silny wiatr i to mi się nie podoba :(
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. A u mnie jest dzisiaj pięknie i słonecznie,
    aż chce się żyć.

    Miłego Dnia życzę:-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Słoneczko rzeczywiście dodaje skrzydeł, a wiatr? Działa na mnie deprymująco.
    Miłego popołudnia :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jesień pcha się do nas zdecydowanie za szybko :( Tak mało tego ciepłego lata było.
    Dzisiaj też zapowiadali ładną pogodę, a u nas wieje paskudnie :( Oby tylko nie padało :)

    Pozdrawiam mimo wszystko cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  14. U nas też dziś wieje, a moja głowa nie znosi wiatru .
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Oj ta piękna pani jesień tyle kolorów nam niesie... Oby potrwała dłużej, bo przyszła za wcześnie. U nas dzisiaj pięknie i słonecznie.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Jesień potrafi być piękna. Zachwyca nas swymi niepowtarzalnymi barwami. Cały świat się mieni

    Pozdrawiam gorąco :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Twoja jesień jest piękna, potrafi też pokazać inną, mniej ciekawą stronę. A ja jednak żałuję lata.

    OdpowiedzUsuń
  18. Niestety, taka kolej rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Złote liście już się mienią.
    Pod drzewami rosną grzyby.
    Tylko uczeń liczy chwile
    do wakacji nieszczęśliwy.

    OdpowiedzUsuń
  20. Oj, przeleci, przeleci czas,
    znowu pójdą dzieci w las.
    Będą sobie spacerować,
    bąki zbijać, leniuchować :)

    OdpowiedzUsuń