28 lut 2014

Mały tańczący pluszowy miś

Moje starsze wnuki chodzą do szkoły, a młodsze do przedszkola. Ja opiekuję się nimi, gdy są chore i podczas wakacji. Obecnie tak się złożyło, że od dwóch tygodni siedzą w domku: Julka i Oliwka- bliźniaczki.  Bawią się lalkami, grają w gry, dużo rysują. Teraz ciągle słyszę:

- Babciu, a kiedy napiszesz jakiś wierszyk do naszych rysunków?

I cóż ja biedna robić mam? Nie mogę zawieść ich przecież.

 „ Tańczący miś”


 



Mały pluszowy miś

ochotę ma potańczyć dziś

już przygrywa mu muzyka

już nóżkami misiu fika

kręci wkoło piruety

bęc przewrócił się niestety

to niezdara z tego misia

a tak tańczyć pragnie dzisiaj

na szczęście nic mu się nie stało

tylko w głowie zaszumiało

mały miś pluszowy

znów do tańca jest gotowy

wstał z podłogi nieboraczek

głośno śpiewa tańczy skacze

już przygrywa mu muzyka

znów nóżkami misiu fika

bieży w lewo potem w prawo

zachwycony jest zabawą

chodźcie lale do kółeczka

a ja wejdę do środeczka

potańczymy razem sobie

ja fikołka zaraz zrobię

bęc do przodu się potoczył

siedem gwiazdek aż zobaczył

w głowie mocno zahuczało

a misiowy ciągle mało

skacze bryka i swawoli

chce się bawić aż do woli

a muzyka ciągle gra

jest zabawa na sto dwa

tańczy misiu tańczą lale

nie chcą przestać wcale

kiedy skończą nie wiadomo

nie chce wracać nikt do domu

 



  

 

 Antoneta

 

12 komentarzy:

  1. Masz tyle pracy z tymi kochanymi wnukami, jesteś wzorem dla wielu babc!!!
    Ja niedawno miałam zmartwienie- kto mi narysuje obrazek do wierszyka, a tu- taka niespodzianka! Może niedługo też będę miała taką propozycję???
    I zawsze to jest inspiracja. A wiersz piękny! Na dzień Pluszowego Misia może się przydać i na każdy inny dzień też. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że jest wiele takich babć, tylko one się nie ujawniają- nie piszą bloga.Wydaje mi się, że każda babcia tak kocha swoje wnuczęta i chętnie roztacza nad nimi swe skrzydła.
    Prędzej niż się spodziewasz, Oleńka zaskoczy Cię pięknym rysunkiem, który Cię zainspiruje do napisania wiersza :)
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam :) Nazywam się Basia, piszę pracę magisterską dotyczącą blogowania. W związku z tym chciałabym prosić Cię o wypełnienie ankiety: http://www.ankietka.pl/ankieta/132718/blogowanie.html
    Tobie zajmie to chwilkę, a mnie bardzo pomoże:) Z góry bardzo dziękuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. -- no to misiu tańcz , póki jeszcze karnawał trwa....
    - :) :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wybacz kochana. Z miłą chęcią bym Ci pomogła ale przejrzałam ankietę i z tego co widzę to ona jest kierowana do młodszego pokolenia.Musisz innych poprosić o przysługę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ... karnawał się kończy, a ja słyszałam, że jeszcze lale urządzają jakiś bal :) :) Mam nadzieję, że zdążą!

    OdpowiedzUsuń
  7. -- czyżby o ten wyjątkowy bal chodziło...

    http://www.youtube.com/watch?v=qfXLSbiOlrk

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiesz, że z miłą chęcią przypomniałam sobie tę piosenkę Natalii Kukulskiej. Bal moich lalek nie jest aż tak wytworny :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przestraszyłam się, bo zamiast "moje starsze", przeczytałam "moje straszne" wnuki ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Już widzę, co sobie pomyślałaś! A to moje kochane słoneczka :) :) :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj, i nawet do młodszego niż moje pokolenie o_O

    OdpowiedzUsuń
  12. No właśnie, nie pomożemy :)

    OdpowiedzUsuń