4 lut 2014

Przepis na pyszny tort orzechowy

Z czasów dzieciństwa przypomniał mi się smak tortu orzechowego, który niezmiennie był tortem urodzinowym mojej babci.  Kiedy zjadłam go po raz pierwszy, wiedziałam, że często będzie królował na mym stole. Mniam, mniam, pychota.

Poniżej przepis: 
Składniki: 

 

CIASTO


- 25 dkg mielonych orzechów włoskich


- 8 jaj


- 1 cytryna


- 25 dkg cukru pudru


- cukier waniliowy


- 3 łyżki bułki tartej


 

 Sposób przygotowania ciasta:


Żółtka ucieramy z cukrem pudrem na pulchną masę. W trakcie ucierania dodajemy sok z cytryny i cukier waniliowy. Utarte żółtka delikatnie mieszamy z pianą z ubitych białek. Później dodajemy orzechy i bułkę tartą, delikatnie mieszając. Gotowe ciasto wlewamy do tortownicy. Dno tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia. Piec około 40 min. w temperaturze 180 stopni.


 


MASA


- 1, 5 kostki masła


- 4 jajka


- 20 dkg cukru


- kakao do smaku 


 

Sposób przygotowania masy.


Jajka z cukrem ubić na parze. Ostudzić. Dodawać do utartego masła. Na końcu dodać kakao. Wszystko dokładnie wymieszać. 


Tort przekroić na 3 równe części. Przełożyć masą. Górę tortu można ozdobić orzechami.

10 komentarzy:

  1. Mniaaaaaaaaaaaaaam!!!!!!!!!!!!!!
    Ja wczoraj robiłam sernik na zimno brzoskwiniowy:) Na weekend planuję Rafaello <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Jedno i drugie pychotka :)
    Dlaczego ja tak uwielbiam słodycze? Aż mi ślinka cieknie na ten sernik :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, mniam, mniam! ale ja niestety- tortów nie umiem robić, uwielbiam je jeść.Aż mi tu pachnie...

    OdpowiedzUsuń
  4. Co jak co, ale piec to ja zawsze potrafiłam. Torty również :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A u Ciebie znowu mi ślinka cieknie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Antoneto - dziękuję za sms
    ------------------
    wiesz co, przepis Twojej Babci to jota w jotę przepis mojej Babci Walerii. Robi go moja Mama no i ja też. Jedna mała różnica - do masy dodajemy spirytus albo koniak i to sporo. podobnie skrapiamy przekrojony tort przed posmarowaniem masą

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie ma za co :)
    Na pewno będę u Ciebie często :)
    No popatrz, a myślałam,że tylko ja jestem w posiadaniu tego przepisu. Wiesz, spróbuję do masy dodać troszkę alkoholu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przecież wiesz,że jestem łasuchem :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda smakowicie!
    Mam podobny przepis, ale do kremu dodaję odrobinę alkoholu, a ciasto nasączam alkoholowym ponczem. To bardziej ciasto dla dorosłych ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Na pewno spróbuję z alkoholem. Tylko wtedy dzieciaki nie dostaną :)

    OdpowiedzUsuń