30 wrz 2013

Przypilnujmy nasze maluchy, by myły ząbki

„Dbaj o ząbki„ 016.gif



Powiedz Maryś moja miła

Czyś ty ząbki już umyła

Ząbki ładnie umyć trzeba

Kiedy zje się kawał chleba

A ty zjadłaś już śniadanie

Umyj ząbki więc kochanie

Gdy o ząbki będziesz dbała

Ładny uśmiech będziesz miała

W buźce ząbki będą się bieliły

W dzień i w nocy będą lśniły

Próchnica ich nie dopadnie

Będą stale pachnieć ładnie

Więc pamiętaj zawsze o tym

Że z ząbkami zaczną się kłopoty

Gdy nie będziesz o nie dbała

Gdy ich nie będziesz szorowała

Trzeba ładnie je szorować

Pasty nigdy nie żałować

W prawo w lewo w dół do góry

Wygrzeb z ząbków wszystkie wióry

Niech wylecą wszystkie kruszki

Precz bakterie łakomczuszki

Kiedy jakaś dziurka się pokarze

Szybko popędź do lekarza

Stomatolog lekarz się nazywa

Na przeglądy dzieci wzywa

Przegląd tobie także zrobi

Chory ząbek w mig naprawi 

Ząbki ci polakieruje

Przed próchnicą uratuje

Na miłe pożegnanie

Kolorowankę dostaniesz

Byś z ochotą wróciła

Zepsute ząbki naprawiła 

 

http://www.youtube.com/watch?v=M2TCeTrtlhE

15 komentarzy:

  1. Super rymowanka dla maluchów! Już widzę, jak stoi cała gromada i recytują po dwie linijeczki, a potem już wiedzą, jak dbac o ząbeczki.

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja akurat dzisiaj mam wizytę u dentysty z moimi dwoma najmłodszymi córeczkami. Jedna jest odważna, naprawia ząbki bez znieczulenia, natomiast ta młodsza? porażka :( już rano była nerwowa i podejrzewam, że jak tylko przekroczymy próg gabinetu, to się zacznie horror :( Ale mam nadzieję, że jakoś damy radę ;)
    Bo zęby ( w odróżnieniu od włosów ) nie odrastają regularnie - a szkoda hihihi.

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mycie ząbków to ważna rzecz, a maluchy często zapominają. Mam nadzieję, że te rymowanki będą im o tym przypominać!

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę przyznać, że moje dzieciaki nie panikowały przed wejściem do gabinetu.
    Myślę, że Twoja młodsza córeczka też się przekona do dentysty. A zęby to ważna rzecz, trzeba o nie dbać.

    Pozdrawiam słonecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. -- z myciem zębów raczej moje dzieci nie mają problemów.. no może jedynie z czasem jaki na ten zabieg poświęcają,,, bo to tak zawsze w biegu... i do szkoły... no, a szkoła tuż przy przychodni , więc pani stomatolog kontroluje na bieżąco...

    OdpowiedzUsuń
  6. Fantastyczny wierszyk! Powinno się go powiesić na drzwiach gabinetu dentystycznego ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Teraz są takie przeróżne szczoteczki i pasty do zębów, że dzieciaki ( nie wszystkie) pamiętają o myciu. ....a,że stomatolog kontroluje na bieżąco- to cudowna sprawa! Nie w każdej szkole tak jest.

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam dużo do czynienia z maluszkami i wiem ,że im trzeba przypominać i nawet pomagać w myciu ząbków :)

    OdpowiedzUsuń
  9. przeczytałam wierszyk mojej córci... biła brawo;)))

    OdpowiedzUsuń
  10. Cieszę się bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja ten wierszyk zadedykuję mojemu 30letniemu maluchowi :)

    OdpowiedzUsuń
  12. No właśnie, czasami i dorośli potrzebują przypomnienia:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jasne! Dlatego taki wierszyk - przypominajka jest bardzo potrzebny :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Na pewno będę czytać ten wierszyk moim dzieciakom! Jest świetny:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Cieszę się bardzo, że wierszyk będzie pomocny dla maluchów:)

    OdpowiedzUsuń