9 wrz 2013

Beksa


" Beksa"

Pewna dziewczynka mała

ciągle głośno płakała

ledwie z łóżeczka wstała

lekcję płaczu dawała

czemu płaczesz-pyta mama

-bo ja jestem niewyspana

przez okienko dziewczę zerka

z oczka kapie jej kropelka

-czemu płaczesz– pyta brat

-bo za oknem pada kap kap kap

żółtą sukienkę ubiera

łezkę z oczka ociera

-co się stało czemu płaczesz

-bo ja chcę w kwiaty serdaczek

mama obiad małej grzeje

ona łezki znowu leje

-czemu beczysz– pyta tata

-bo na obiad dziś sałata

a ja sałaty nie jadam

mała beksa odpowiada

Jurek wolno beksę goni

ona jedną łezkę roni

-czemu płaczesz-pyta Jurek

- bo mam brzydką dziś fryzurę

w piaskownicy żółty piach

bawi się beksa cała we łzach

-co się stało- pyta mama

beksa myśli– nie wiem sama

siostra bajkę przeczytała

znów się beksa rozpłakała

-czemu płaczesz– pyta siostra

-bo jestem bardzo zazdrosna

chcę być dużą już dziewczyną

ciągle łezki z oczek płyną

a ja jestem jeszcze mała

jedna wielka łezka poleciała

-przestań wreszcie łezki lać

bo pójdziesz bez bajki spać

mam już dosyć płaczu twego

nieuzasadnionego

czy będziesz jeszcze płakała

-tak!– bo ja jestem beksa mała!

 


 

6 komentarzy:

  1. Ale beksiara na zdjęciu ;) Jakieś straszne nieszczęście musiało spotkać tą małą śliczną dziewczynkę :(
    Taka beksa, co płacze z byle powodu i nie wie o co płacze może doprowadzić do białej gorączki. Wiem coś na ten temat - moja średnia córka taka jest (wyrasta z tego powoli na szczęście hihihihi).

    Życzę udanego i spokojnego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ ta beksa jest śliczna!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Nieraz naprawdę nie wiadomo dlaczego dziecko płacze? I jak mu wtedy pomóc? - Przytulić- to najlepsze lekarstwo! :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Tylko,żeby tak nie płakała bez powodu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam
    Niektóre dzieciaczki tak mają, że muszą się wypłakać. Nie pomoże przytulenie ani pytanie o co, dlaczego. Moja córcia tak była we wczesnym dzieciństwie, a potem jej przeszło. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Moja córka też tak płakała bez powodu, a teraz jedna z wnuczek jest taką beksą. Córce przeszło, to myślę, że wnuczce tez przejdzie. Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń