25 cze 2013

W województwie śląskim powodzie- niektóre drogi nieprzejezdne

Stało się to, czego bałam się najbardziej. Powódź dotknęła moje miasto. Noc nieprzespana. Woda w mojej piwnicy po kolana. Dookoła wszystko pozalewane. Pompy idą non-stop. Dom sąsiadów położony jest niżej. Tam woda zaczęła się wdzierać do domu. Worki z piaskiem ratują sytuację. Całe osiedle rozbudzone. Środek nocy, nikt nie śpi. Deszcz ustał dopiero nad ranem, ale prognoza jest niepomyślna dla naszego regionu. Podobno zanosi się na jeszcze większe opady. Zgroza. Niebo czarne, słoneczka nie widać.

Tak się ostatnio dzieje,

że co dzień gdzieś leje.

 
„ Gdybym ja skrzydełka miała„

 

Gdybym ja skrzydełka miała

Poleciałabym do nieba

Pogadała ze słoneczkiem

Świeciłoby jak trzeba

 

Lecz skrzydełek nie mam

A to wielka szkoda

Ze słoneczkiem nie pogadam

Nie zmieni się pogoda

 

Słoneczko się rozleniwiło

Nie chce mu się świecić

Woli zabawy z chmurkami

Swawolić we wszechświecie

 

A deszcz ciągle leje i leje

Po raz kolejny domy zalewa

Czy to się kiedyś skończy?

Tak żyć przecież się nie da

 

Ciągle nie widać słoneczka

Na niebie czarne chmury

Kto nam pomoże przegonić

chmury za morza za góry?

 



/ilustracja wnuczka Agnieszka  -      lat 9/

7 komentarzy:

  1. Bardzo współczuję i mam nadzieję, że ta pogoda poprawi sie wreszcie.U nas też padalo w nocy(Małopolska ale nie jest tak źle. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pełna gotowość, mam jednak nadzieję, że nie będzie tak źle. Na razie nie pada. Chociaż w powiecie naszym ( pszczyńskim) jest ogłoszony stan alarmowy. Oby tym razem prognoza pogodowa nie sprawdziła się.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tego deszczu już nie trzeba.
    Życzę słonecznego nieba.
    Ula

    OdpowiedzUsuń
  4. Uściski i gratulacje dla Wnuczki za te piękne ilustracje.
    Miłych wakacji życzę.
    Pozdrawiam
    Ula

    OdpowiedzUsuń
  5. Wprawdzie niebo pochmurne, na szczęście jednak nie pada.I oby był koniec tych opadów. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Życzę dużo słońca!! Oby pogoda czym prędzej się wyklarowała!!
    Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego!

    OdpowiedzUsuń
  7. Witam
    Niebo wprawdzie zachmurzone, ale na szczęście nie pada. Mam nadzieję, że nie powtórzy się poniedziałkowy scenariusz. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń