11 cze 2013

Brak mi Ciebie tato

 

„Brak mi Ciebie tato„ 
Tato- kiedy odszedłeś

w świat inny, nieznany,

zostawiłeś mnie i mamę.

Zostawiłeś nas same.

 

Byłam maleńkim bobaskiem.

Stanowczo zbyt krótko żyłam,

bym sobie sprawę zdała,

że właśnie ojca straciłam.

 

Nie pamiętam Cię tato.

Wiesz przecież-mała byłam.

Nawet słowa TATO-

jeszcze nie wymówiłam.

 

Ba, ba, be, be, ba, ba-

to były moje słowa.

Do samodzielnego życia,

nie byłam jeszcze gotowa.

 

Tato- nie zapamiętałam

Twego dotyku, zapachu,

Twego głosu, uśmiechu,

a już zakopano Cię w piachu.

 

Gdy umarłeś nie płakałam.

Za to teraz płyną łzy.

Łzy smutku i rozpaczy.

Czemu odejść musiałeś Ty?

 

Rocznica już kolejna

nagłego odejścia Twego.

Czy znów spotkam Cię we śnie

jak roku poprzedniego?

 

Co chcesz mi powiedzieć?

Jakie dajesz mi znaki?

Chyba jesteś szczęśliwy,

bo wydawałeś się taki.

 

Teraz gdy dorastam,

bardzo brakuje mi Ciebie.

Ale wierzę, że mam w Tobie

orędownika  w niebie.

 

I nadzieję mam wielką,

że rozpacz kiedyś minie,

a w mym sercu pozostanie

pamięć o Tobie i Twe imię.

   

 

Więcej moich wierszy można znaleźć TUTAJ

3 komentarze:

  1. Piękny i zarazem bardzo dramatyczny wiersz. Obecnie tak jest, że dzieci cierpią z powodu długich rozstań z ojcami pracujacymi za granicą, ale cóż- to coś innego. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie zdawałam sobie sprawy, że wnuczka tak tęskni za ojcem.Ta rozmowa z nią mi to uświadomiła. Mam nadzieję, że kiedyś ukoi swój ból.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny wiersz Antoneto, widziany oczami dziecka.
    Dzieci, gdy dorastają bardzo tęsknią, ponieważ dopytują się o tę najbliższą mu osobę.
    A najbardziej smutne jest to, że nie pamięta swojego taty i już nigdy go nie zobaczy.
    Pozostaje tylko nam wierzyć, że tam kiedyś w Niebie
    będzie im dane ....

    OdpowiedzUsuń