29 paź 2014

Smutno mi samej-wdowi los

„Smutno mi samej”


 Wdowa (250 x 357)



Mężu kochany

zostałam sama

Ciebie zmogła choroba

odszedłeś do Boga

a mi smutno samej

smutno kochanie

czy kiedyś przestanie boleć

pustka przy stole?

czy minie tęsknota?

czy zostaną zamknięte smutku wrota?

kiedy to było gdyś serce moje skradł?

przeżyliśmy  wspólnie dziesiątki lat

dzieci dorosły

w świat poszły

a mi smutno samej

smutno kochanie

że zawsze razem będziemy obiecywałeś

i co? – słowa nie dotrzymałeś

odszedłeś

zostawiłeś

pustka pozostała

wiele już łez wylałam

choć jeszcze ciągle płyną

największy ból minął

tęsknota pozostała

olbrzymia niemała

liczę że kiedyś się spotkamy

mój mężu kochany

 

lecz dość już wylanych łez


chcę się jeszcze pośmiać też

 

 

/ilustracja z internetu/

9 komentarzy:

  1. Ciężko jest samotnej kobiecie, zwłaszcza po stracie ukochanego męża. moja babcia owdowiała mając 33 lata. ciężkie to były dla niej czasy, jak zaraz po wojnie musiala WYCHOWYWAĆ TROJE DZIECI.

    OdpowiedzUsuń
  2. Smutno mi samej
    mężu bez Ciebie.
    jam tu na Ziemi
    a Tyś już w Niebie.

    Dziękuję za piękny i wzruszający wiersz.
    ( Przed chwilą od niego wróciłam).

    Miłego Dnia życzę :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Antoneto - przytulam i otulam ciepłem mojego serca.

    Wiem, że są chwile takie, że wszystko powraca ze zdwojoną siłą i ta chwila nadchodzi właśnie.

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Owdowieć w tak młodym wieku, mając na dodatek trójkę dzieci, to wielka tragedia. Jeszcze w okresie powojennym.
    Każde wdowieństwo jest trudne. Moja mama jest wdową 10 lat i pomimo, że ma nas czworo dzieci, to odczuwa samotność,tęsknotę.....

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten wiersz, to o mojej Mamie. Wiem jak tęskni. I zdaję sobie sprawę jak Ty tęsknisz.
    Spokojnej Nocy życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie teraz jest okres wspomnień, tęsknoty.
    Spokojnej Nocy życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Polecam bloga http://wykluczony11.blog.pl/2014/10/27/skazany/

    OdpowiedzUsuń
  8. Bo we dwoje łatwiej żyć ale taka kolej losu. Zostają na pewno piękne wspomnienia. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Niestety każdego z nas to czeka :(

    OdpowiedzUsuń