23 maj 2014

Tęsknota dziecka za nieżyjącą Mamą, nasilająca się w Dniu Matki

 

„ Brak mi ciebie Mamo”


brak mi ciebie mamo (300 x 226)


Wiem, że jestem dużą dziewczynką,


ale co ja na to poradzę,


że bez Ciebie Mateczko


wcale sobie nie radzę?


Miałaś pokazać mi cały świat,


a ty mnie opuściłaś,


osierociłaś.


Pokonana przez chorobę,


odeszłaś do Boga,


a ja sama w domu,


niepotrzebna nikomu,


wylewam morze łez.


Płaczę i płaczę.


Mamo!


Czy ja jeszcze kiedyś cię zobaczę?


Kiedy odszedł tata,


obiecywałaś,


przyrzekałaś,


że zawsze będziemy we dwie,


że nigdy nie opuścisz mnie.


A teraz?


Nie ma taty nie, ma ciebie,


jesteście z Aniołami w niebie.


A ja muszę iść sama


przez życie nieznane.


Poznawać  jego smak.


Gorycz cierpienia,


słodycz ukojenia.


Mamo!


Czy kiedyś boleć przestanie


samotne dorastanie?


Czy minie ból i tęsknota,


czy otworzą się szczęścia wrota?


Choć bardzo mi ciebie brak,


wierzę, że tak!


/ilustracja z internetu/



Więcej moich wierszy TUTAJ

11 komentarzy:

  1. Aż się łezka w oku zakręciła i to niejedna :( Przejmujący wiersz.
    Na szczęście mam obu Rodziców! Przekochanych! I oby żyli jak najdłużej!

    OdpowiedzUsuń
  2. A ile jest takich sierot :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Słów mi po prostu zabrakło!
    Smutne, i tak się przecież zdarza...I tej matki brakuje całe życie. Ale czasem matka żyje- a tego się nie zauważa, nie docenia.
    Pięknie opisałaś, wzruszająco.

    OdpowiedzUsuń
  4. Smutno, kiedy umiera Matka.
    Bywa jednak, że śmierć porywa najpierw dziecko.
    Znam takie przypadki...

    OdpowiedzUsuń
  5. Matka to osoba, która wnosi ciepło do rodziny i jednoczy ją. Smutne to, gdy dzieci zostają bez niej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Też znam przypadki, że Matka wylewa łzy nad grobem dziecka :(

    OdpowiedzUsuń
  7. wzruszyłaś, ciężko dziecku bez matki i to bez względu na to jak duze to dziecko

    OdpowiedzUsuń
  8. Śmierć Matki jest ogromnym przeżyciem.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo smutny ten wiersz :( Podejrzewam, jak musi boleć taka forma tęsknoty... :(

    OdpowiedzUsuń
  10. Moja mama zmarła 19.08.2016 .... Strasznie boli nie wiem co z sobą robić ... Nie zycze tego najgorsze mu wrogowi ... Mam 15 lat tak szybko straciła mamę

    OdpowiedzUsuń
  11. Choć jestem dorosłą kobietą, to śmierć mojej Matki ( zmarła w ubiegłym roku), bardzo mną wstrząsnęła. Doskonale rozumiem Twój ból. Wierzę, ze kiedyś się z nim uporasz. Niestety tęsknota pozostanie na zawsze. Wspomnienia o NIEJ zachowasz w swoim sercu. Życzę Ci dużo siły <3

    OdpowiedzUsuń