12 lip 2014

Jest taki zakątek na południu kraju

Jest uroczy zakątek


 na południu kraju


nie wszyscy Polacy


zapewne go znają


 


rzeczka maleńka


środkiem miasta płynie


dodaje uroku


tej starej mieścinie


 


wśród zieleni drzew


 kwiecia pachnącego


stoi pałac okazały


rodu książęcego


 


 podziwiać można


te stare grube mury


a także komnaty


w nich marmury


 


przebogate wnętrza


cieszą nasze oczy


duma w nas wzbiera


kiedy na nie patrzy


 

Pszczyna (500 x 375)

 


Może ktoś zna to miasto, w którym znajduje się ten wspaniały ZAMEK? 

10 komentarzy:

  1. Chociaż tam nie byłam i nie oglądałam,
    ale trochę w necie sobie poszperałam.
    Stoi sobie zamek na polskiej krainie,
    jeden z najpiękniejszych polskich zamków
    w Pszczynie.

    Miłego Dnia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię stare zamczyska i na szczęście coraz częściej przywraca się je do dawnej świetności. Nasza historia i należy o nią dbać, Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jednym słowem, komputer to fajna rzecz,
    odpowiedź na wiele pytań migiem można mieć!

    A zamek rzeczywiście piękny, okazały,
    zaprasza do zwiedzania przez rok cały :)
    Wycieczki z całego kraju przyjeżdząją,
    wnętrze zamku podziwiają.

    Słonecznego dnia życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. U nas w kraju jest wiele takich uroczych zakątków. Chyba zabraknie czasu, by je wszystkie odwiedzić, a takie są kuszące :)
    Miłego dnia życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. W Pszczynie byłam kilka razy, bardzo mi się tam podoba. Mają też dobrze zrobioną opcję wirtualnego zwiedzania. Jeśli ktoś ma za daleko, może z niej skorzystać. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. jednym słowem opcja zwiedzania do wyboru :)
    Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z zewnatrz wyglada imponująco, a w środku????????? nie widziałam.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie pozostaje nic innego, jak sprawdzić :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Byłam, ale bardzo dawno temu.
    Już nawet nie pamiętam jak wyglądają wnętrza...
    Letnie ucałowania :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wnętrza warte obejrzenia.

    Dużo słoneczka w czasieurlopu :) ( chyba sie juz kończy?)

    OdpowiedzUsuń