25 lip 2014

Jak cudownie jest na emeryturze


Choć już to mówiłam


raz jeszcze powtórzę


cudownie jest na emeryturze


Moje wiersze (300 x 257)

wolna swobodna


jak ptak sobie fruwam


i wierzcie obca jest mi nuda


 


nic mnie nie trzyma


dziś tu jutro tam


spaceruję krajobrazy podziwiam


 


podpatruję przyrodę


utrwalam obrazy


tak mija dzień pełen nowych wrażeń


 


zaglądam wszędzie


nie ukryje się nic


a ja dobrze się czuję jako widz


 


coraz to nowe barwy


zapachy nieznane


prowadzą w świat zaczarowany


 


tu czyżyk tam wilga


wróbelek skowronek


tu jagody tam kępa poziomek


 


kumkające żabki


umilają drogę


i tak cały dzień chodzić mogę


 


nikt  mnie nie trzyma


nikt nie pogania


nikt nie rozlicza z żadnego zadania


 


cele wyznaczam sama


spełniam swe marzenia


i mogę je nieustannie zmieniać


 


dziś to jutro tamto


a ograniczenia


na szczęście na razie ich nie ma


 


korzystam póki czas


nie zawsze tak będzie


kto myśli inaczej jest w błędzie


 


bajka trwa i trwa


oby jak najdłużej


wszak skończy się gdy człowiek umrze 


 

    ANTONETA

 

19 komentarzy:

  1. Z jednej strony Ci zazdroszczę, ale z drugiej...kiedy przestanę być zmuszona bywać między ludźmi, mogę stać się prawdziwą samotnicą ;)
    Pozdrowienia dla szczęśliwej emerytki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam się szczerze, bardzo się bałam jak to będzie. Zresztą to jeszcze nie był czas mojej emerytury. Zakład splajtował, a jako,że spełniałam warunki przejścia na świadczenie przedemerytalne, więc przeszłam na garnuszek ZUSU. Początki były trudne. Myślałam, że oszaleję. Nie potrafiłam odnaleźć się w nowej rzeczywistości……… A teraz nie wyobrażam sobie innego życia :)
    Miłego weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak trzymaj! Ale tego ostatniego wersetu nie musi być....

    OdpowiedzUsuń
  4. No nie musi być, ale................
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. To, czy emerytura jest przyjemnym czasem, zależy (oprócz względów finansowych oczywiście) od charakteru człowieka. Jak ktoś jest otwarty na kontakty z ludźmi albo ma swoje pasje, nie odczuwa dużej różnicy, a jeśli już, to na korzyść. Znam jednak ludzi, którzy na emeryturze zamknęli się w czterech ścianach i tkwią tam, gorzkniejąc. cieszę się, że należysz do tych pierwszych. :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. A powiem szczerze, ogromnie się bałam. Ale teraz wiem , że żyję i mogę się realizować ( pomijam względy finansowe, ale dzięki mężowi i na nie nie narzekam). I wnuki są moją radością. Moge podczas wakacji sie nimi opiekować. Po prostu jest cudownie :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Antoneto, na emeryturze trzeba coś robić, aby zająć sobie czas, Wnuki są, a więc u Ciebie zajęć nie brakuje, a ja mam je z doskoku. jednak pisanie bloga, zabiera też trochę czasu i zmusza do myślenia. Blog jest też lekarstwem na samotne dni, bo zawsze ktoś przeczyta i się odezwie, a to miłe jest :)

    OdpowiedzUsuń
  8. sama prawda, pozdrawiam - emeryt Roman

    OdpowiedzUsuń
  9. Masz rację, trzeba stale coś robić, nie można się zasiedzieć. Zarówno ruch ciała jak i wytężanie umysłu jest ważne, by nie zgnuśnieć. A prowadzenie bloga tez daje satysfakcję. Kiedyś się pisało do szuflady, a teraz można się pochwalić tym, co się pisze. Nie ma się co czarować, taka jest prawda. Cieszy człowieka jak ktoś czyta i jeszcze zostawi komentarz. Taka juz nasza natura, że lubimy pochwały. A i z wnukami wreszcie mogę zabawić się do woli. No po prostu jest cudownie :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Obyśmy jak najdłużej mogli nacieszyć się emeryturami, bo jest pięknie. Pozdrawiam - emerytka Anna, czyli Antoneta

    OdpowiedzUsuń
  11. To życzę dużo zdrówka na emeryturze!

    OdpowiedzUsuń
  12. jak jest zdrowie, to reszta się znajdzie :)
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Aniu Twoje wnuki są małe i duże,
    i dobrze Ci z nimi na emeryturze.
    A ja Tobie życzę z serca całego,
    byś była kochana przez wnusia każdego.

    Życzę Tobie Aniu byś Ty długo żyła
    i wciąż była zdrowa i szczęśliwą była.
    Niechaj Ci się spełnią najskrytsze marzenia,
    bo Ty jeszcze w życiu masz wiele do zrobienia.

    A dziś przecież Anny i Twe Imieniny?
    Ty dostałaś kwiatki od wnucząt, rodziny.
    Babunia wnuczętom torcik postawiła,
    wnusie przytulała i szczęśliwą była.

    Pozdrowienia i uściski ślę
    Ula :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Uleńko, dziękuję z całego serce za przepiękne życzenia :)
    Miłych snów :)
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  15. O mamo... gdzie tam jeszcze do mojej emerytury...

    OdpowiedzUsuń
  16. Niby fajnie na emeryturze jest.
    Wierszyk bardzo mi się spodobał.
    Najgorszy to ten w dali życia kres...

    OdpowiedzUsuń
  17. Emerytura- swobody chwile
    Marzenia spełnię.
    Ach. Mam ich tyle
    Wreszcie swoboda.
    Zegar nie dzwoni
    Tonę w radosnych
    Odmętów toni..

    OdpowiedzUsuń
  18. A to ciekawe, bo co emeryt to inne zdanie.
    Dziś przyszedł do mnie jeden z nich.
    - Wie pani co....wydawało mi się, ze emerytura to frajda. Jednak ciągle coś się w naszym życiu wali. Nie można pożyć spokojnie. Niech pani nawet nie myśli o emeryturze. Wszystko co fajne się wtedy kończy.
    Zobacz, jak różne od Ciebie miał podejście....

    OdpowiedzUsuń
  19. Ja zdania nie zmienię. Choćby mi obiecywali złote góry, to do pracy nie wracam! Jest mi cudownie.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń