25 maj 2015

Czy pamiętasz mamę z dzieciństwa?

„Pamiętam Mamo„

Pamiętam mamo (329 x 542)

Oj, tak! Pamiętam.

Pamiętam Mamo kochana

jak siadywałam na Twych kolanach,

Ty mnie do piersi tuliłaś,

jak bardzo kochasz mówiłaś.

Łzy ocierałaś,

pocieszałaś.

 

Oj, tak! Pamiętam.

Pamiętam Mamo kochana

jak chodziłaś zatroskana,

jak dręczyła Cię trwoga,

gdy zmogła mnie choroba.

Jak swe łzy skrycie ocierałaś,

z miłością w chorobie doglądałaś.

 

Oj, tak! Pamiętam.

Pamiętam Mamo droga, wspaniała

jak bajeczki na dobranoc opowiadałaś.

Piękne , radosne to były wieczory,

niestraszne mi były nocne potwory,

bo Ty ze mną byłaś,

do piersi tuliłaś.

Łzy strachu ocierałaś,

pocieszałaś.

 

Oj, tak! Pamiętam.

Pamiętam Mamo droga

jak uczyłaś mnie miłości do Boga.

Drogę do niego wskazywałaś,

prosiłaś bym mu zaufała.

Jak Ty ufasz.

Jak Ty słuchasz.

Bym wedle przykazań żyła,

nigdy wiary się nie wstydziła.

 

Oj, tak, tak!

Choć minęło już tyle lat,

choć urosłam i zmądrzałam,

pamiętam.

Na zawsze zapamiętałam

jaka jesteś kochana wspaniała!

 

/ilustracja z internetu/

15 komentarzy:

  1. Pamiętam :)
    Piękny wiersz. Wzruszyłam się :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytając Twoje strofy- przypomniało mi się moje dzieciństwo i moja matka.
    Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudny wiersz. Mama zawsze jest w sercu każdego dziecka niezależnie ile ma się lat.

    Cudnego dnia:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Brakuje Mamy. Oj, brakuje. Jest, a jakby jej nie było :(

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mama na zawsze pozostanie w mym sercu jako ta najcudowniejsza istota na świecie. Ona dała mi życie, wychowała, ukształtowała. Za to będę jej wdzięczna zawsze.

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wiersz piękny i wzruszający.

    Witam i pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj Uleńko.
    Z utęsknieniem czekam na Ciebie.

    Buziaki gorące przesyłam i dużo, dużo zdrówka życzę. Wracaj do nas :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne to Twoje dzieciństwo z Mamą. Wiesz, że ono zaprocentowało tym, jaką Ty jesteś mamą dla swoich dzieci i dalej będzie dawało zdrowe i obfite plony w kolejnych pokoleniach Waszej rodziny.
    Mądrze i z serca napisany wiersz.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przyznaję, dzieciństwo miałam cudowne. Oboje Rodzice wspaniali.

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mama to jest mama :)
    Chociaż bywają mamy inne....takie, które zawalają matczyne obowiązki, bo czyż każdy nadaje się na rodzica...?
    Tylko życzyć sobie takiej mateczki jak z Twego wiersza :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Myślę, że takich matek jest sporo .
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. piękne jest to jutrzejsze święto. Pozdrowienia i życzenia dla wszystkich mam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Za życzenia dziękuję, wszak tez jestem mamą :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękny wiersz. Mama jest tylko jedna, i choćby nie była aż tak idealna jak w wierszu, dla każdego jest (powinna być) jedną z najważniejszych osób w życiu :) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń