25 wrz 2014

Stare fotografie przywołują wspomnienia

W pokoiku na piętrze


ogień w kominku płonie


obok stary bujany fotel


 w nim rozmarzony dziadek


z albumem w dłoni


melodią sprzed lat


pieści ucho


za oknem jesień łka


świat w jej łzach tonie


z policzka dziadka spływa łza


rodzina szczcepańczyk (300 x 210)to rodzinna fotografia


wywołała falę wspomnień


obudziła tęsknotę


za dzieciństwem młodością


rodzicami


pierwszą miłością


za dawnymi czasami


czasami które nie powrócą


to ta fotografia


a na niej


ojciec matka


i rodzeństwa gromadka


to ta fotografia


spowodowała


że łezka się polała


wróciły wspomnienia


choć miłe


serce zadrżało


zabolało


na widok znajomych twarzy


dziadek się rozmarzył


tęsknota wycisnęła łzy


łzy radości miłości


łzy tęsknoty


za kimś kto na świecie żył 


ach te wspomnienia


wspomnienia minionych lat


pamiętnych dat


wspomnienia przeżytych dni


wyciskają łzy


to  jesień


nastrój zadumy niesie


na dworze hula wiatr


za oknem jesień łka


deszcz miarowo uderza o szyby


z policzka dziadka kapie łza


nie pierwsza


nie ostatnia



Więcej moich wierszy można znaleźć tutaj

12 komentarzy:

  1. Cudna fotografia i wiersz. A dziś słoneczko, ciepełko za oknem i już wybieram się ....pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię takie stare fotografie. One rzeczywiscie przywołują wspomnienia, a jesień dodatkowo je nasila.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam bardzo mało starych fotografii, ale te, co mam są jak relikwie. Często biorę albumy i przywołuję przeszłość, czasami ze smutkiem, że już się nic nie wróci.
    Pozdrawiam Cię Antoneto :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A u nas jesiennie. Dobry czas na wspomnienia. A fotografia z rodzinnego albumu.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Masz rację, w długie jesienne wieczory, w ciepłym pokoiku, snuje się marzenia, wspomina dawne czasy. Lubię wtedy sięgać do starych albumów. Znajome twarze, uśmiechy.......łezka w oku się kręci :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja też lubię sięgać do starych fotografii, choć podobnie jak Ty nie mam ich wiele. A ta właśnie fotografia ( moich Dziadków) uruchomiła moje zwoje pamięci............ naszły mnie miłe wspomnienia. Tylko one pozostały i te stare fotografie :)
    Pozdrawiam gorąco :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna fotografia! Teraz niestety nastały takie zwariowane czasy, że większość zdjęć mamy na komputerach. Tylko co będzie, jak komputery nawalą? :( Nie będzie można otworzyć albumu i powspominać - a szkoda...

    U mnie dzisiaj brzydko...zimno...brrrrrr.....więc ja pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Masz rację z tymi zdjęciami. Teraz rzadko się je wywołuje.
    Ogladanie na komputerze, to nie jest to co w albumie.

    U mnie też jesiennie.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne wspomnienia i piękna stara fotografia.
    Mam też ich trochę w swoim albumie.
    Kiedy do nich sięgam to zawsze ogarnia mnie nostalgia, nie potrafię powstrzymać łez i wspomnień.
    I tylko żal, że to się już nigdy nie powtórzy.

    Miłego dnia Aniu, pełnego miłych wspomnień :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. To prawda, na widok znajomych twarzy serce drży, pojawiają się łzy. Tyle chciałby człowiek powiedzieć......niestety, czasu nie da się zawrócić :(
    Pozdrawiam jesiennie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam stare fotografie. W weekend skanowałam stare zdjęcia rodzinne, bo mamy tylko po jednej sztuce, a chętnych wielu. Dobrze, że technika wyszła nam naprzeciw. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Masz rację z tą techniką. Jedno zdjęcie, a może je mieć wiele osób.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń