8 wrz 2014

Dlaczego piszę dla dzieci

 


Wszyscy zadają mi pytanie


dlaczego dla dzieci pisze pani


odpowiadam  krótko


słyszę krasnoludki


do ucha mi szeptają


co dzieci uwielbiają


a że kocham dzieci nad życie


chcę je zadowolić przecie


pokazać świata uroki


dziecięcym wzrokiem


 gdy tylko słoneczko wstaje


ja jednym z nich się staję


zwierzęta ludzi krajobrazy


okiem dziecka postrzegam


w głowie rejestruję obrazy


potem na papier przelewam


powstają proste rymowanki


dla Grzesia Zosi Hanki


Zbysia Rysia Malwinki


jednym słowem dla chłopaków


 i każdej dziewczynki


a dorośli?


 chyba nie są zazdrośni?

12 komentarzy:

  1. i ja lubię pisać dla dzieci, ładny wierszyk :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dorośli (przynajmniej niektórzy) nie są zazdrośni, bo lubią czytać Twoje wierszyki. :D Trochę nielegalnie, bo już starzy, ale w duszy ciągle dziecko. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cieszę się bardzo, że i dorośli czytają te rymowanki. jestem duże dziecko, które cieszy się z pochwał :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja stale przebywam z dziećmi i one mnie stale nagabują:) Co rusz to pytają: a masz wierszyk o pszczole, osie, dzięciole? Nie? To pisz babciu :) My czekamy i potem przeczytamy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Prześliczny ten wierszyk. Powinnaś wydać tomik. Jestem grafikiem - za dobrą kawę pomogę ci z ilustracjami. Naprawdę o tym pomyśl bo jesteś w tym świetna:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pisz Antoneto, bo świetnie Ci to wychodzi. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dzieci są najlepszymi i najbardziej sprawiedliwymi odbiorcami wierszyków, bajek.
    A Ty przecież masz tyle wnucząt i one Ciebie inspirują.
    Pisz, bo piszesz fajnie i ciekawie.
    Sama też lubię poczytać, no bo my jesteśmy też czasami dużymi dziećmi.

    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na chwilę obecną nie myślę o wydaniu tych wierszy, ale może kiedy.......... wtedy poproszę o pomoc. Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Sama wiesz najlepiej, że co w duszy, to na papierze :) A dzieciaki są moją siłą napędową :)
    Pozdrawiam gorąco :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Absolutnie zazdrości nie czuję
    Weny twórczej Ci pogratuluję ;)

    OdpowiedzUsuń