10 kwi 2014

Muffiny o smaku piernikowym

Uwielbiam ciasta piernikowe. Kiedy tylko znalazłam ten przepis, skorzystałam z niego. Nie jest to wprawdzie typowe ciasto piernikowe , ale cynamon, który się tam dodaje, robi swoje. Daje ten niepowtarzalny smak.  Warto było skorzystać z tego przepisu :). Muffiny zniknęły  tak szybko, że z ledwością załapałam się na jedną. Wnuki opędzlowały wszystkie. 

Składniki na 48 muffinek: 

- 3 szklanki mąki

- 1 słoik dżemu

- 1 kostka margaryny

- 1 szklanka cukru

- 1 szklanka mleka słodkiego

- 3 jajka

- 1 łyżka sody

- 1- 2 łyżki kakao

- ½ łyżki cynamonu 

Sposób przygotowania:

Dżem, mleko, cukier i jaja dobrze wymieszać. Następnie dodać mąkę, kakao i cynamon. Dokładnie wymieszać. Wlać roztopioną ( chłodną) margarynę, wymieszać i dodać sodę.

Formę do 12 muffinek wyłożyć papilotkami i wlewać ciasto.

Piec w temperaturze 180ºC przez około 15-20 minut (bez termoobiegu), do tzw. suchego patyczka. Wyjąć, wystudzić na kratce.

Wierzch muffinek polać czekoladą.

SMACZNEGO! :)

10 komentarzy:

  1. Ograniczam słodycze, ale mufinki mniam, mniam, Smacznego :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale te Twoje wnuki mają wspaniałą babcię!!! A mufinki wyglądają pysznie i przepis nie jest trudny- muszę spróbować, jak moi przyjadą:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Matko jedyna kto zjadł taką masę mufinek?! ;)
    Ja bym upiekła jedną czwartą.... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zawsze mam w domu jakieś słodycze. Wnuki je uwielbiają.......... ja też....chociaż staram się ograniczać. Ale czy mi to wychodzi? Obawiam się, że nie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Te moje wnuki, to takie słodkie dziurki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zagadka matematyczna. Ile było osób do muffinek?
    Mąż i ja,
    piątka dzieci x dwa,
    ośmioro wnucząt
    _______________________
    ile to razem da?

    czekam na odpowiedź :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam mniam, aż mi ślinianki zaczęły pracować :) I już wiem, co będę jutro piekła:) i na pewno taką ilość, bo moje żarłoki, małe i te większe, pochłoną pewno w mig te pyszności.

    Pozdrawiam serdecznie!
    A zagadkę niech rozwiązuje ktoś inny ;) hihihi

    OdpowiedzUsuń
  8. Z pewnością Twoje maluchy zmiotą muffiny migiem :)
    Czyżby zagadka była za trudna? :) hihihi
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Rzeczywiście pycha :)

    OdpowiedzUsuń