29 gru 2014

Długo dała na siebie czekać

 „ Zima”

Przyjechała zima narty sanki
 

Kto to tak mrozi?

to zima przyjechała

z wielkim rozmachem

do pracy się zabrała

 

dniem i nocą

ciężko pracuje

rozsypuje śnieżek

rzeki lodem kuje

 

bieli ulice

bieli domy

wszystkie drzewa

pokrywa szronem

 

świat cały w bieli

niczym w mleku skąpany

jak grzyby po deszczu

wyrastają bałwany

 

a ona ciągle śnieży

wszędzie biało ślisko

marzną stawy

tworzy się lodowisko

 

dzieci szaleją

na sankach zjeżdżają

rzucają śnieżkami

w śniegu się tarzają

 

 

/ilustracja z internetu/

18 komentarzy:

  1. Witaj Antoneto po świetach. Długo dała na siebie czekać ta zima. Jeszcze trochę śniegu mogłoby nasypać. Dzieci szczęśliwe.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj ta zima to zawsze kłopot. Przed świętami wszyscy śnieżku chcieli, aby choć troszku pobieliło, aby ładnie było na święta, a teraz jak sypnęło, to nie ma kto odśnieżać i wszyscy pomstują i krzyczą idź sobie precz ha ha


    Pozdrawiam Antoneto :)

    OdpowiedzUsuń
  3. -- witam , już poświątecznie.... z tą zimą to rożnie bywa, u nas śniegu tyci, tyci, tylko mróz po uszach nieźle daje ( teraz-9)... nocą pewnie jeszcze bardziej przymrozi... zimą czas na wsi płynie bardziej leniwie, zatem i mi się to udzieliło....
    :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzieci się cieszą, a dorośli to chyba nie. Szczególni, gdy trzeba odśnieżać. Ale tak to zimą bywa.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie tak to jest z ta zimą. Jedni ją kochają, a inni pomstują na nią. Szczególnie przy odśnieżaniu. hi,hi,hi Ale cóż- ona i tak zrobi po swojemu :)

    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  6. U mnie śniegu też nie za wiele, ale cały czas drobno prószy. A ja jeszcze odpoczywam poświątecznie. Ogarnęło mnie błogie lenistwo.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Choć śnieżek nie prószy,
    ale mrozek mrozi,
    jest zdrowe powietrze
    i o to nam chodzi.

    Wszystkiego najlepszego na po Świętach :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzieci może i mają radochę, ale mnie zima wcale nie cieszy. Dziś Brutal uszkodził samochód. Ślisko było....Dla mnie zima kojarzy się tylko z wydatkami. To wtedy nastaje czas, kiedy najtrudniej mi coś odłożyć - ogrzewanie domu pożera majątek....


    Szczęśliwego Nowego Roku, Antoneto :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Właśnie o ten lekki mróz chodzi. Z zimy radochę mają głównie dzieci, a my dorośli mniej się cieszymy ze śniegu. Więcej pracy - odśnieżanie.

    Spokojnej nocy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja osobiście też nie lubię zimy, ale gorącego lata też nie. Zimą faktycznie jest więcej wydatków. Opał taki drogi. No i pracy więcej. Chociaż mozna spalić trochę kalorii przy odśnieżaniu.
    Z tymi samochodami to macie pecha.

    Szczęśliwego Nowego Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Na saneczkach się zjawiła
    groźna, mroźna pani zima.
    Mrozi nosy, śniegiem pruszy,
    szczypie wszystkich mrozem w uszy.

    OdpowiedzUsuń
  12. Najdziwniejsze, że nocą przybyła.
    Po kryjomu świat ubieliła :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo milutki wierszyk, dzieci lubią śnieg. Ja też kilka wierszyków napisałem na ten temat. Pozdrawiam ciepło i jeden z nich przesyłam :)

    Biały kłopot
    Dziś, gdy ujrzał Jasio bielutkie podwórko
    myślał, że aniołki pogubiły piórka.
    Zapytał więc kotka- odpowiedz mi mały,
    czemu świat za oknem jest dziś taki biały?

    E tam, to nieważne, ja mam kłopot inny,
    mówiła mi mama, że ten śnieg jest zimny.
    Powstał w małych główkach kłopocik malutki,
    skąd wziąć dla małego kotka małe butki.

    Nie martw się koteczku. Będziesz szedł po płocie.
    Tam nóżki nie zmarzną. I już po kłopocie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuję za przesłany wiersz. Jestem pewna, że spodoba się moim czytelnikom :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Witaj Antoneto!
    Nie wiem w jakim regionie Polski już tak sypnęło śniegiem, bo ju mnie w Wielkopolsce prawie go nie ma:
    Choć już ponoć zima
    U mnie śniegu ni ma
    Ino cięgiem spory mróz
    Trochę szkoda, ale cóż... :)))

    OdpowiedzUsuń
  16. Witaj KACZKO!
    Jam z południa.
    Od początku grudnia
    zima tu panuje,
    śnieżek rozsypuje.
    Wszędzie się panoszy,
    śniegiem i mrozem straszy.
    Dzieci frajdę mają,
    na sankach zjeżdżają :)

    Może na Nowy Rok śnieżek u Was spadnie,
    będzie biało, czysto, ładnie.

    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku, wszelkiej pomyślności :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Antoneto, dziękuję za życzenia noworoczne
    Ja Tobie też takie właśnie tu rozpocznę:
    "Szczęścia, zdrowia i wszelkiej pomyślności,
    Pełnej kiesy, w Twoim domu tylko miłych gości
    Aby dzieci i wnuki były wielką dumą i uciechą
    zaś miłość w 2015 roku najcenniejszą cechą"

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję i jeszcze raz wszystkiego dobrego :)

    OdpowiedzUsuń