22 mar 2015

Woda to skarb

 woda1[1] (500 x 388)


Witam kochani jestem woda


podróżuję po całym świecie


zna mnie cała przyroda


człowiek dorosły i małe dziecię 


 


czarodziejskie posiadam moce


mogę być kroplą deszczu rosą


parą kryształkiem lodu


można po mnie stąpać boso


 


można uwięzić mnie w rurach


zamknąć w szczelnych butelkach


przydać się mogę dla ochłody


gdy na dworze spiekota wielka


 


wykorzystują mnie wszędzie


w kuchni łazience przemyśle


dlatego jestem wielkim skarbem


tak sobie bynajmniej myślę


 


choć życia beze mnie nie ma


wcale a wcale się nie puszę


jestem bardzo szczęśliwa


że całemu światu służyć muszę



Więcej moich wierszy można znaleźć TUTAJ

16 komentarzy:

  1. Tak, to prawdziwy skarb :) ........ a tak ją marnujemy :(
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Woda i słońce to cudowne zestawienie, a zwłaszcza widać to teraz, kiedy krokusy i przebiśniegi już są, a tak poważnie, to boleję nad zanieczyszczaniem wody przez ludzi bez wyobraźni i dodam, że u mnie nie cieknie żaden kran.

    Pozdrawiam Antoneto :)

    OdpowiedzUsuń
  3. trafnie, chyba skarb największy lub jeden z największych. Ponieważ my mamy pod dostatkiem to i nie szanujemy

    OdpowiedzUsuń
  4. Rzeczywiście można zaobserwować olbrzymie marnotrastwo wody. Ludzie nie oszczędzają. Te cieknące krany.......mycie zębów pod bieżącą wodą ........... itd...
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. I tak powinno być. Każdy powinien posprawdzać szczelność kranów .

    Spokojnego wieczoru :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Woda to skarb, a tak mało doceniany.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przeczytałem ten wiersz synkowi i bardzo mu się spodobał. Dzieki za niego

    OdpowiedzUsuń
  8. I cały świat jest szczęśliwy, że woda nam służy ;)
    Osobiście wolę brak prądu niż wody.
    Serio.

    OdpowiedzUsuń
  9. Mogę być parą
    mogę być lodem.
    Nawet kałużą dziś stać się mogę.
    Mogę pragnienie gasić swym chłodem
    i wyparować też przecież mogę

    OdpowiedzUsuń
  10. Bez wody? Nie wyobrażam sobie nawet 2 dni :(

    OdpowiedzUsuń
  11. jednym słowem czarodziejka ta woda :)

    OdpowiedzUsuń
  12. mogę być małą śnieżynką
    i rosą na polnym kwiatku
    kryształkiem lodu na rzece
    i pary wodnej ukradkiem...

    W chmurce wędruję to znowu
    skryję się w tęczy kolorach
    a czasem lubię wędrować
    po rzekach i jeziorach...

    OdpowiedzUsuń
  13. Woda to mój żywioł. Uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja nawet pływać nie potrafię :(

    OdpowiedzUsuń