17 sty 2016

Dzień Babci i Dziadka tuż,tuż, więc ja zamieszczam z tej okazji wiersze już

Babcia



„ Babcia„ 


 

Babcia serce ma tylko jedno.


Za to ogromne, gorące.


Wszystkie wnuczęta przygarnia


jak jasne, promienne słońce.


 


Pomaga rozwiązać problem,


nie oczekując nic w zamian.


Mocno przytulić się można


do jej ciepłych, otwartych ramion.


 


Lubi rozdawać prezenty.


Spełniać najskrytsze marzenia.


Sprawia jej to wielką radość,


daje poczucie spełnienia.


 

 


 „ Najlepsza Babcia” 


 

Nie wiem czy wiecie,


ale moja babcia jest najlepsza na świecie.


Tak, tak kochani.


Jeśli nie wierzycie, możecie sprawdzić sami.


Wpadnijcie do niej w odwiedziny,


potraktuje was jak członka rodziny.


Zaraz zaparzy herbatkę,


wyciągnie ciasteczka, czekoladkę.


Wysłucha,  przytuli,


czas opowiadaniem bajek umili.


Potem wspaniałości ugotuje


i was nimi poczęstuje.


A smaży znakomite naleśniki


i ziemniaczane kotleciki.


Robi wspaniałą pomidorową,


a jeszcze lepszą ogórkową.


A jej jabłka w cieście,


są znane  w całym mieście.


A szarlotka z lodami?


Posmakujcie sami!


Mniam, mniam! Cieknie ślinka.


Tak wspaniale gotuje moja babcia Malwinka.


Jest najlepsza na świecie, wspaniała.


Mówię wam, po prostu doskonała!


 

 



   „ Boli mnie brzuszek „


 

W domu dziś zostanę!


Nie pójdę do przedszkola!


Posiedzę z moją babcią!


Buntuje się mała Ola.


 


Ciasteczka upieczemy.


Posprzątamy w domu.


Będę cichutka, grzeczna.


Nie będę wadzić nikomu.


 


Mogę babuniu zostać?


Cicho pyta mała Ola.


Ogromnie boli mnie brzuszek.


Na pewno będę chora. 


 


Lecz mama kręci głową.


Nic z tego kochanie.


Pójdziesz dziś do przedszkola.


W domu nie zostaniesz.


 


Nie skarżyłaś się wcześniej,


że cię brzuszek boli.


Coś chyba kombinujesz,


bo z babcią zostać wolisz.


 


Gdy faktycznie będziesz chora,


z babunią zostaniesz.


Teraz śpieszmy do przedszkola,


bo śniadania nie dostaniesz.


 


Zabawki tam czekają:


lale, misie pluszowe,


klocki, kredki, autka,


puzzle, piłki kolorowe.                


  


Oczka Oli się zaśmiały.


Już chce pędzić do przedszkola.


Przecież tam na nią czeka


jej imienniczka Ola.


 


Razem bawić się będą.


Urządzą bal dla lalek.


Ubiorą im sukienki


i na głowy woale.


 

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Pkpk7wXswTk

 

 



„ Dziadek na sto dwa „


 


Coś ci powiem mamo,


dziadek jest kochany,


nigdy mnie nie krzyczy,


zawsze jest roześmiany. 


 


Nie pójdę do przedszkola,


Z nim sobie posiedzę.


On poczyta książeczkę,


zdobędę nową wiedzę.


 


Chętnie z nim zostaję.


Dużo mi opowiada.


Zna się na zwierzątkach.


Najbardziej na gadach.


 


O dinozaurach


dużo sobie czytamy.


One już wymarły,


żywych ich nie znamy.


 


Potem czas na harce.


Bawię się z dziadkiem.


On kładzie się na podłodze,


udaje,  że jest niedźwiadkiem  .                 


 


Ja się cichutko skradam.


On śpi, mruczy, chrapie


i niby przypadkiem


za nóżkę mnie łapie.


 


Przytulam się do niego.


Jest miękki, cieplutki.


Głaszcze mnie po główce,


zawsze jest milutki.


 


Cmoknę go w policzek.


Okulary podam


i na odchodne,


kocham cię dziadku – dodam.


 


Kupuje przysmaki.


Zawsze coś dla mnie ma.


Jest najukochańszy.


To dziadek na sto dwa.


 


Dziadku dlaczego (300 x 211)


 

 

„ Życzenia dla dziadka”


 


  Dziadku mój kochany,


mam dziś dla Ciebie tulipany.


Takie jak lubisz. Kolorowe:


żółte, czerwone, różowe.


To z okazji Twego święta,


o którym co roku pamiętam.


W przedszkolu zrobiłem laurkę.


Narysowałem na niej magiczną kurkę.


Ona złote jajka znosi


i szczęście przynosi.


A ja chcę byś zawsze szczęśliwy był


bardzo długo, długo żył.


Żyj sto lat, a nawet dłużej.


Niechaj zdrowie Ci służy.


A w sercu gości miłość,


wiara, nadzieja, radość.


 

sen dziadka 2 (450 x 347)


 



 „Kochani dziadkowie”


 


Choć małe me serduszko,


ogrom w nim miłości


i ty w nim babuniu


nieustannie gościsz.


 


Dziadek mimo, że duży


też w nim swe miejsce ma


i dziś to moje serce,


ja wam kochani dam.


 


Zabierzcie je sobie.


Ukryjcie  w swej dłoni.


Z nim nie zginiecie.


Ma miłość was ochroni.


serce w dłoniach (350 x 263)

 

21 komentarzy:

  1. Wspaniale, wspaniale! ale zaszalałaś, Antoneto :)
    Wiersze super! To już literatura nowa dla dzieci. Będziemy słuchać w przedszkolach .
    A nie było obrazków z młodszymi babciami? bo to prababcie są na tych wyżej- ale to te ich święto, oczywiście! Moja mamusia ma już 5 prawnuków.
    Ma 77 lat. A mnie się nadal wydaje, że ma 50!

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz rację, te babcie wyglądają jak prababcie, ale......takie znalazłam. Myślę, że babcie się nie obrażą? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne wierszyki.
    Pozdrawiam. :) .

    OdpowiedzUsuń
  4. Dziękuję Tereniu i gorąco pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Moje wnuki daleko i nie widzę ich codziennie, ale na imprezie będę:)

    Pozdrawiam Aniu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To udanej imprezy Elu :)

    Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Co roku bywałam, a potem szliśmy do niezdrowego Mc Donalda. W tym dniu jedynym w roku robiłam wyjątek, a wnuki szczęśliwe, bo dostawały zabawki. A ja "laulkę" i wierszyk recytowany jednym tchem. Wspomnienia piękne, dziękuję za nie, Antoneto. Zasyłam serdeczności.

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja jeszcze chodzę i dostaję "laulkę"

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Babcia i Dziadek w końcu są od rozpieszczania :) Piękne wierszyki. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Antoneto, wszystkie wierszyki są bardzo miłe dla ucha. Rozumiem, że inspirację czerpałaś z życia i to Ty jesteś tą wspaniałą babcią, pełną miłości i dumy względem swoich wnucząt i po prostu ciepłą osobą, zaś Twój mąż owym dobrym i sympatycznym dziadkiem . Szczęśliwą rodzinkę stworzyliście. Gratuluję i życzę koło spędzonego święta w otoczeniu dziatek najmłodszego pokolenia.
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ps. Przepraszam, ale wkradł się mały błąd, bo miało być tak:

    "Gratuluję i życzę miło spędzonego święta w otoczeniu dziatek najmłodszego pokolenia"

    OdpowiedzUsuń
  12. Prawdę rzekłaś. Rodzice wychowują, a dziadkowie rozpieszczają :)

    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Oj, zapewne miło spędzimy te dwa święta. A, że oboje z mężem bardzo wnuki kochamy, to one to czują i odwzajemniają miłość. Bardzo chętnie i często odwiedzają dziadków bez żadnej okazji :)

    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak zwykle niezwykłe rymy, ślicznie pokazany temat, babcie i wnusie czytajcie, bo tu jest jak w bajce. Z okazji Dnia Babci życzę wszystkiego najpiękniejszego Aniu.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Aniu przepiękne są te Twoje wierszyki. Pisane sercem z miłości do Wnuków. Pięknego Dnia Babci.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  16. Oby wszyscy dziadkowie byli wspaniali dla wnuków....

    Miłego wieczoru, Antoneto :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Jestem dziadkiem, więc za wiersze dziękuję. Wszystkim babciom i dziadkom życzę uśmiechu, zdrowia i dużo siły do zabaw z ukochanymi wnukami :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dziękuję.

    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Dziękuje i wzajemnie Olu :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  20. Racja, aby wszystkie dzieci poczuły co to miłość dziadków.

    Spokojnej nocy :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wzajemnie Romanie, dużo siły i pogody ducha :)

    OdpowiedzUsuń