10 sty 2016

Czy ktoś widział mojego bałwanka?

 „ Czy ktoś widział mojego bałwanka?”

 

Czy ktoś widział mojego bałwanka?

Rano stał dumny, wyprostowany,

a teraz śladu nie ma  po nim.

Leży tylko miotła połamana.

 

Podobno bój ze słoneczkiem toczył.

A ono było nieubłagane.

Grzało niemiłosiernie promieniami

i wygrało wojnę z bałwanem.

 

Niestety bałwanek jest uparty.

Nie da tak łatwo za wygraną.

Dziadek Mróz razem z Panią Zimą,

pomogą mu na nowo stanąć.

 

Jeszcze nacieszy dziecięce oczy.

Jeszcze niejeden bałwanek stanie.

Wszak zima od nas nie odchodzi.

Jakiś czas z nami pozostanie.

 

11 komentarzy:

  1. u mnie wszystkie bałwanki poległy :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. I u mnie jak u Romana bałwanki się roztopiły.
    Ale niech tylko zima do nas wróci, wówczas powrócą bałwanki.

    Miłego wieczoru i nocki spokojnej Aniu :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj, napocił się dziś bałwanek, napocił....bo deszcz pokropił. dobrze, że ocalał , że się całkiem nie stopił.
    Wkrótce już ferie i przydałoby się słońce i kilka stopni mroxnych dni. Zeby dzieci na saneczkach pojexdziły , by bałwanki ule[piły!
    Lecz na razie szara godzina....
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie też bałwanki nie obroniły się niestety, ale miotła jest. Więc, gdy tylko pośnieży, bałwanek nowy powstanie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Chyba wszędzie bałwanki się roztopiły, ale zapewne powrócą.

    Spokojnej nocy, miłych snów Uleńko :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja liczę na to, że dzieci poszaleją jeszcze na śniegu i niejeden bałwanek stanie :)

    Pozdrawiam gorąco :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Może jeszcze Pani Zima sprawi, że bałwanek wróci po swoją miotłę.
    Pozdrawiam. :) .

    OdpowiedzUsuń
  8. Jestem pewna, że tak. Zima jeszcze wiele bałwanków postawi .

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bałwanki w obecnym klimacie mają bardzo ciężkie życie i krótkie. Niestety, ale taka jest prawda, a więc kochajmy bałwanki :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czy to na pewno będzie ten sam Bałwanek, co to go Słońce uśmierciło, a wskrzesi Dziadek Mróz i Pani Zima? Może by Autorka zrobiła dzieciakom, przy okazji, lekcję o stanach skupienia wody. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  11. Na lekkiej chmurce
    bałwanek mieszka
    bo to tej chmurki dobry koleżka.
    Chmurka jest biała
    i on jest biały
    dlatego z ziemi nie jest widziany.

    OdpowiedzUsuń