25 mar 2014

Każdy wie jak ważna jest woda

Wiem,że jestem spóźniona, bo Dzień Wody był 22, ale dziś znalazłam wiersz, który jest akurat na te okazję. Autorem tego wiersza jest ks. Krzysztof Kasza.
 „ Woda”

 

Jestem sobie zwykła woda

taka co to płynie w rzekach

i nie jestem wcale młoda

bo czas liczę w całych wiekach

 

pływam chętnie w wielkich morzach

też mnie lubią oceany

kryję się w podziemnych złożach

jestem nawet w kroplach piany

 

spadam często prosto z nieba

zimnym gradem wielkim deszczem

gdyż mnie ziemi wciąż potrzeba

z niczym wtedy się nie pieszczę

 

ziemia pije mnie obficie

by w pustynię się nie zmienić

ze mną tworzy bujne życie

stąd wie dobrze jak mnie cenić

 

wdzięczność zawsze mi okaże

rodząc  piękne barwne kwiaty

które ludziom niesie w darze

nie żałując krzty zapłaty

 

mam swą wartość i dla ludzi

których poję gdy spragnieni

kubeł wody ich ostudzi

gdy są z sobą poróżnieni

 

mną się myją kiedy brudni

prosto z kranu wówczas płynę

albo ciągną mnie ze studni

przy wiaderku wiążąc linę

 

do czajnika mnie wlewają

by mnie dobrze przegotować

i herbatę zalewają

chcąc mnie później posmakować

 

czasem wrzątkiem parzą kawę

taką czarną wprost z Afryki

kawa ze mną zyska sławę

gdy wypiją ze trzy łyki

 

zupa wody potrzebuje

i do chleba mnie dodają

w sokach też się dobrze czuję

wszędzie wody używają

 

  

 Autor: ks. Krzysztof Kasza

9 komentarzy:

  1. Czasem w chmurkę się zamieniam,
    spadam kroplą deszczu, rosy,
    płatkiem śniegu, gradu, lodu
    czasem znikam-parą...

    Podróżuję w świat daleki,
    zwiedzam lądy, oceany.,.
    Lecz pamiętaj! Pij mnie co dzień,
    gdy chcesz zdrowy być, kochany.

    Antoneto, Tu też dołącz swoje...proszę:) Będziemy miały wspólny wiersz o wodzie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktem jest, że bez jedzenia przeżyjemy dużo dłużej niż bez wody.
    Oby jej nam nigdy nie zabrakło!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapamiętaj również sobie,
    w kuchni jestem potrzebna.
    Beze mnie nie zrobisz zupy,
    to rzecz całkiem pewna.

    Nie opłuczesz warzyw, owoców.
    Ziemniaków nie ugotujesz,
    a po zjedzeniu posiłku
    naczyń nie umyjesz!

    Choć życia beze mnie nie ma,
    wcale a wcale się nie puszę.
    Jestem bardzo szczęśliwa,
    że całemu światu służyć muszę!

    :) :) :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bez picia nie przetrwamy. Widmo jak ważna jest woda w codziennym życiu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ludzie zapominają, że woda jest cudem na tym świecie i marnotrawią ją bez sensu. Myją gary na całych obrotach, krany im ciekną i tak kropla po kropelce :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jedna, druga, trzecia kropelka
    i robi się kałuża wielka.
    Ludzi to niestety nie interesuje,
    każdy na prawo i lewo wodą szafuje! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Super Wam to wyszło :D :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Witaj, nominowałam Twój blog do Liebster Blog Award. Nominacja do Liebster Blog Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za „dobrze wykonaną robotę” : ) Po więcej szczegółów zapraszam serdecznie do siebie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Witaj!
    Dziękuję za nominację, ale ja już w ubiegłym roku byłam nominowana i odpowiadałam na podobne pytania. Tym razem sobie odpuszczę. Ale jeszcze raz dziękuję z nominację :)

    OdpowiedzUsuń