25 lut 2016

Bądź sobą

maska (500 x 557)



 



Bądź sobą, nie zakładaj maski,


przecież nie masz nic do ukrycia.


Nie chowaj się w skorupie,


czerp jak najwięcej z życia.


 


To nic, że cię krytykują,


że wytykają palcami.


Jeśli nie robisz niczego złego,


postępuj niezmiennie dalej.


 


Życie masz tylko jedno.


Przeżyj je po swojemu.


Życie pod dyktando innych,


nie służy niczemu.


 


Bądź wierna swym ideom.


To Twoje życie, wybory.


Nie daj innym satysfakcji.


Nie składaj z siebie ofiary.


 

 

 

/ilustracja z internetu/

16 komentarzy:

  1. Problem w tym, że aby być sobą, trzeba wiedzieć kim się jest.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobre rady, aby być sobą. Nie udawać bohatera, jak się jest tchórzem, nie udawać lwa, jak malutki kotek. Nie zgrywać się, a przede wszystkim nie pysznić.
    Pozostać skromnym człowiekiem, bo o tym Ania pisze.

    OdpowiedzUsuń
  3. -- a wiesz jakie to zaskoczenie dla innych... być sobą, mieć wreszcie swoje zdanie na dany temat i potrafić je głośno wypowiedzieć... normalnie co niektórzy byli w szoku...
    -- miłego dnia... znikam do pracy póki jeszcze ona jest .. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. To prawda Aniu najważniejsze to być sobą. Nic to, że inni się oglądają, że dziwnie patrzą, że niektóra powie, ale się pani chce. Dopóki się nie krzywdzi nikogo......
    Pozdrawiam Aniu. :) .

    OdpowiedzUsuń
  5. Życie wtłacza nas w szufladki i nie lubi gdy chcemy byc sobą.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie musimy się podobać innym, musimy podobać się sobie.
    Ludzie nie lubią jak żyjemy własnym życiem...
    Pozdrawiam serdecznie Aniu.

    OdpowiedzUsuń
  7. No myślałam ,że dla każdego jest jasne kim się jest?

    OdpowiedzUsuń
  8. Własnie, niczego nie udawać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. I dlatego emerytura daje mi wolność :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Masz rację, dopóki swoim postępowaniem nie krzywdzimy nikogo, to czyńmy tak dalej.


    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  11. A od czego bunty?

    OdpowiedzUsuń
  12. Każdy niech patrzy swego.

    Pozdrawiam gorąco :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Trudne jest by być sobą. Chęć przypodobania się, konformizm są częstsze. Mądry wiersz. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Warto czasami się zbuntować i postawić na swoim :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zakładamy maski, ponieważ to jest najłatwiejsza postawa. Wygodnie się skryć za nią i udawać, że to nie ja. Konformistom żyje się zdecydowanie lepiej. Serdeczności zasyłam.

    OdpowiedzUsuń
  16. Sobą są, z reguły, silne osobowości, doskonale znające siebie i swoją wartość. Większość ludzi przywdziewa, właśnie, maski. Ściągają je w domu i wtedy stają się sobą. Obserwowałam, przez lata, moje koleżanki w pracy. Żeby przypodobać się kierowniczce, udawały, krytykowały, mówiły jej głosem. Dla mnie to było straszne, nie rozumiałam takiej postawy. Byłam jedyną, która mówiła i postępowała inaczej. Zostałam poddana krytyce totalnej, przez resztę pracownic naszego działu.
    Pozdrawiam serdecznie Aniu:)

    OdpowiedzUsuń