18 cze 2015

Dobrze, że mamy wspomnienia

„Wspomnienia”


Wspomnienia całusy (480 x 319)



Kiedy oglądam stare fotografie

obrazy z dawnych lat

jak żywe przed oczami stają

chociażby ta fotografia

na niej rodzice

zakochani

wpatrzeni w siebie

całusem się obdarzają

pamiętam ten dzień

to było latem

rodzice

i ja

z siostrą i bratem

wieczorową porą

wybraliśmy się nad jezioro

tam

usłyszeliśmy cudowną nowinę

mama na wiosnę

powije dziecinę

gdy wydobywam te wspomnienia z pamięci

łezka w oku się kręci

następna fotografia

 kolejne wspomnienia

nostalgia

wzruszenie

na fotografii

dziadzio

z książką w dłoni

czyta dzieciom

bajkę

jeszcze słyszę ten głos

 niepowtarzalny tembr

kołyszący do snu

kochany dziadzio

i babcia kochana

w ogródku grządki piele

i ciocia i wujek

rodzina

przyjaciele

te stare fotografie

to rodzinne pamiątki

przeszłość w nich zapisana

cudowna

niezapomniana

można oglądać bez końca

od rana do zachodu słońca

 nie nudzi się wcale

można oglądać

ciągle dalej

 i dalej

12 komentarzy:

  1. Ja też bardzo lubię oglądać stare fotografie i wspominać.

    Słonecznego dnia Ci życzę Antoneto i miłych wspomnień :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak Aniu,
    ogladąnie starych fotografii przywołuje w nas zawsze wspomnienia.
    One koją, one przywołują wiele ciekawych przeżyć i wspomienień z nimi związanych.
    Coś co przeszło, minęło i nigdy do nas nie wróci.
    Ale zostało utrwalone na fotografii.
    Często ogladając je mamy łzy w oczach.
    Te utrwalone chwile nigdy do nas już nie powrócą, a szkoda...

    Miłego Dnia i wielu wspomnień :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aniu tez tak mam, że nadchodzi taki dzień, wyciągam te stare fotografie i z łezka w oku oglądam wspominam. Fotka Twoich rodziców przepiękna, w więc i wspomnienia muszą takie być, takie są, są też pięknie nam tu zaprezentowane. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedy ogarnia mnie tęsknota, sięgam po stare fotografie, zamykam oczy i............raj dla duszy :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrze, że mam te stare fotografie, bo teraz młodzi wszystko w komputerze mają. Ja wolę tradycyjne zdjęcia. One tak cudownie przywołują wspomnienia..... i niejedna łezka w oku się kręci :)

    Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyciągam te fotografie i ............ wspomnienia są cudowne. Z nich czerpię siłę.

    Pozdrawiam cieplutko :)

    P.S.
    Makaron - palce lizać. Przypomniał mi się smak młodości :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Antoneto, tak już mamy na te starsze lata, że wracają wspomnienia, a foto jest najlepszą wspominajką :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Masz racje Elu. Oglądając fotki, ma się przegląd życia i to jest fajne :)

    Miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja do fotografii wracam każdą późną jesienią, kiedy na dworze robi się już szaro i buro. Wtedy wspomnienia z pięknych fotografii potrafią ocieplić nie jeden wieczór :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Masz rację. Jesień, kominek, bujany fotel......... i mogę oglądać godzinami :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię spacerować po dawnych czasach wraz z fotografiami. Miło przywołać wspomnienia. Raz w roku przeglądam moje albumy.
    Pozdrawiam Aniu.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja też wracam do starych fotografii, a w szczególności w chwilach tęsknoty za osobą, której już nie ma.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń