22 lut 2017

A MIAŁO BYĆ TAK DOBRZE (z przymrużeniem oka)

hamak (500 x 375)



Ruda kurka


kurka z wiejskiego podwórka


z  wściekłości


nastroszyła piórka


zagdaka


rzęsami zatrzepotała


usiadła na grzędzie


oznajmiła kogutowi


że dłużej jajek znosić nie będzie


tak być nie może


ta ciężka praca


wcale się nie opłaca


jem tylko proso


 na dodatek


nie mam butów


chodzę boso


marzą mi się różne frykasy


a nie mam na nie kasy


ileż jajek trzeba znieść


by godne życie wieść


dłużej tak nie mogę


jestem jeszcze młoda


nie chcę harować


chcę się bawić


tańczyć


podróżować


dlatego


opuszczam kraj


żegnaj kogucie baj baj


 


na odchodnym


rzekła od niechcenia


nie mam nic do stracenia


gorzej być nie może


może co nieco odłożę


może wrócę


może nie


to okaże się


 


do widzenia więc kogucie


idę posmakować rajskich uciech


 

 




autor: Anna Bednarek-Antoneta

ilustracja z netu

7 komentarzy:

  1. Ciekawe, co z tego wynikło?
    Wróciła ta kurka do kraju, czy też nie? ;)
    Serdeczności ślę, Antoneto :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta kurka to miała charakterek!
    Serdeczności

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj.
    Mam mało czasu i coraz rzadziej tu bywam. Opiekuję się malutką wnusią, bo mama po macierzyńskim wróciła do pracy.
    Wiersz o kurce jest stary ale ciągle aktualny. Przypomniał mi się teraz w związku z wyjazdem mojego siostrzeńca do pracy za granicę i to aż do dalekiej Islandii. Czyli w tym przypadku to kogut wyjechał. Trudno mi się pogodzić z taką sytuacją, że wciąż , by godnie żyć trzeba emigrować. Ma czworo dzieci. Ktoś powie obłowi się z 500+. Otóż nie. Najstarsza córka ma 19 lat, a bliźniaczki 18. Wiec pieniążków nie ma. Dzieci kosztują, więc, by zapewnić im godziwe warunki pojechał. Wybacz, że zanudzam Cię, ale ta sprawa jest świeża i krwawi moje serce.
    Częściej bywam na FB . Można dołączyć do mnie.

    Przesyłam całusy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Często życie wymusza takie sytuacje.

    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzielna ta kurka . pozdrawiam i babcie i wnusię.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeszcze stąd całkiem nie uciekaj
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Bajka nie bajka
    opowieść nowa.
    takie jak wszystkie jest wyjątkowa.

    OdpowiedzUsuń